سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۶/۰۴

منتظری:

اخلاق مداری و حفظ حقوق مردم مهمترین وظیفه کارمندان است

مجتبی منتظری، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، در آستانه فرارسیدن سالروز گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر مصادف با روز ملی کارمند، اخلاق‌مداری، حفظ حقوق مردم وتکریم ارباب‌رجوع را از مهم‌ترین وظایف کارمندان در طول دوران خدمت دانست.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، منتظری بیان کرد: چهارم شهریورماه، مصادف با سومین روز از هفته دولت به‌پاس یادآوری خدمات، ایثار و ارزش نهادن به تلاش‌ها و زحمات شهدای بزرگوار هفته دولت به خصوص شهیدان رجایی و باهنر به‌نام روز کارمند مزین شده است.

منتظری ضمن تبریک روز کارمند به کارمندان خدوم شهرداری قزوین افزود: امروز وظیفه‌شناسی به معنای واقعی در بهره‌گیری از تخصص، تعهد، احترام و تکریم ارباب‌رجوع با رویکرد اعتلاء و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان خلاصه‌شده است.

منتظری با اشاره به ضرورت توسعه و گسترش اخلاق اداری به‌عنوان بهترین رهنمای فرهنگ عمومی افزود: کارمندان باید وظایفشان را به‌مثابه یک مسئولیت و امانت و وسیله عزتمندی خود بدانند و این مهم باعث بهبود اخلاق اداری، احساس رضایت از کار، نیکو پنداشتن امور، مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی به اموری که عهده‌دار آن هستند خواهد شد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین تصریح کرد: نوآوری و خلاقیت بیشتر در مسیر خدمت‌رسانی هر چه بهتر به شهروندان، منجر به حفظ حقوق مردم و پیشرفت نظام اداری می‌شود و در این مسیر کارمندان با در نظر گرفتن وجدان‌کاری، عدالت، صداقت و امانت‌داری می‌توانند علاوه بر کسب رضایت از عملکرد شغلی موجب جلب رضایت اربابان رجوع از مجموعه مدیریت شهری شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حفظ ارزش‌های دینی، انسانی، اجتماعی، قوانین، مقررات و ضوابط در انجام فعالیت‌های سازمانی و اداری ضروری است خاطرنشان کرد: کارمندان می‌بایست در طول خدمت صادقانه خود همواره در مسیر جلب رضای خداوند متعال تلاش نموده و همواره نشاط و شادابی را در محیط‌ کاری ترویج کنند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین افزود: مهم‌ترین مبنا در پیشرفت اخلاق اداری تصحیح بینش کارکنان نسبت به خودشان، مردمان، مسئولان و وظایفشان است؛ زمانی‌که دید انسان به مردم، مافوق مسائل مادی بوده و اصلاح شود و با نگاهی پاک به امور فوق نظاره و عمل نمایند، کار کردن ‌مانند خدمت نمودن و عبادت کردن است و این خود سبب رشد و توسعه اخلاق در مجموعه می‌شود.

منتظری در پایان گفت: خوش‌خویی و رفتار خوش یکی از رمزهای موفقیت یک کارمند با ارباب‌رجوع است؛ چنانکه اخلاق نیکو، برخورد مناسب، کلام نرم، رفتار شایسته، گفتار مؤدبانه و چهره گشاده با ارباب‌رجوع یکی از اصول عمده اخلاق اداری است و تمام این خوبی‌ها را در تمسک به اسلام عزیز می‌توان دریافت.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط