خزائلي، معاون شهردار و رئيس کارگروه گردشگري شهرداري قزوين:
قزوين پتانسيل تبديل شدن به شهر گردشگر پذير را دارد
عليرضا خزائلي، معاون شهردار قزوين گفت: شهرهاي گردشگر پذير معمولا شکل خاصي از خدمات گردشگري را ارئه مي دهند و اين امر در ارتباط با نقشي است که بر عهده داشته و شهر قزوين قابليت تبديل شدن به شهر گردشگر پذير را دارد.
به گزارش روابط عمومي معاونت برنامه ريزي و توسعه شهرداري قزوين؛ خزائلي، معاون شهردار قزوين در حوزه برنامه ريزي و توسعه و رئيس کارگروه گردشگري از جمله قابليت هاي يک شهر گردشگر پذير را داشتن يک برند شاخص گردشگري عنوان کرد و افزود: اغلب شهرهاي ايران اسلامي داراي ويژگيهاي خاص و منحصر بفرد در حوزه گردشگري هستند، همانند شهرهاي شمالي کشور که برند ييلاقي و تفرجگاهي دارند، شهر شيراز و اصفهان از منظر فرهنگي و شهر سرعين اردبيل در بخش گردشگري سلامت و آب درماني به عنوان برند گردشگري در کشور شناخته شده هستند.
وي شهر قزوين را داراي پتانسيل بالايي براي معرفي به عنوان يک برند گردشگري دانست و تصريح کرد: قزوين را ميتوان از چند حيث از جمله تاريخي، طبيعي، مذهبي و فرهنگي بعنوان يک برند گردشگري مورد توجه قرار داد.
رئيس کارگروه گردشگري شهرداري قزوين خاطرنشان کرد: تاريخ يک شهر حاصل فعاليت هاي نويسندگان، هنرمندان، معماران، موسيقي دانان و تجلي معنويت مردم و ساخت ارزش هايي است که به زندگي معني داده و نتيجه عوامل محسوس و نامحسوسي نظير زبان، آداب و رسوم، باورها، مکانها و يادمانهاي تاريخي و ادبيات است که خلاقيت مردم از طريق آنها متجلي ميشود.
معاون شهردار قزوين، محيطهاي شهري را از دو نقطه نظر در صنعت گردشگري داراي اهميت ويژه خواند و افزود: نخست کانون هاي شهري که به لحاظ تمرکز جمعيت در آنها و فشارها و خستگي هاي ناشي از کار، تلاش و فعاليت به عنوان مبدأ مسافرت هاي توريستي محسوب مي شوند و ديگري به علت وجود امکانات معيشتي و رفاهي، فعاليت هاي اقتصادي، بازرگاني، صنعتي، فرهنگي، سياسي بهداشتي، ارتباطي و داشتن جاذبه هاي تاريخي و توريستي به عنوان مقصد مسافرت هاي گردشگري نيز به شمار مي آيند.
پايان پيام