چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۳

سعیدی، مدیر سرمایه انسانی شهرداری قزوین:

اولین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شهرداری قزوین برگزار شد

مهران سعیدی، مدیر سرمایه انسانی شهرداری قزوین از برگزاری اولین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار شهرداری قزوین در سال 1403 با حضور اعضای کمیته، مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت پسماند از سوی امور ایمنی، بهداشت و حفاظت کارکنان مدیریت سرمایه انسانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، سعیدی گفت: این نشست براساس ماده ۹۳ قانون کار و به‌منظور نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشتی در محیط کار و پیشگیری از حوادث و بیماری‌ها با محوریت بررسی نتایج معاینات طب کار کارکنان سازمان مدیریت پسماند و ارزیابی تناسب با کار کارکنان دارای شرایط مشروط کاری به‌میزبانی سازمان مدیریت پسماند برگزار شد.

مدیر سرمایه انسانی شهرداری قزوین هدف از برگزاری این نشست را نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار، صیانت از سرمایه انسانی در پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی  از کار و همچنین حفظ و ارتقاء سلامت کارگران و سالم‌سازی محیط‌های کاری عنوان کرد و افزود: در این نشست مقرر شد ضمن ارجاع موارد مشکوک بیماری‌های شغلی به پزشک متخصص، همکاری لازم با کارکنان مبتلا یا در معرض ابتلا به بیماری‌های شغلی در تعیین شغل مناسب از سوی سازمان مربوطه صورت پذیرد.

سعیدی در ادامه یادآور شد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین به‌طور سالیانه و مستمر انجام آزمایش‌های دوره‌ای طب کار را برای تمامی کارکنان اجرایی و ستادی مجموعه مدیریت شهری در دستور کار خود دارد و در این راستا نسبت به تهیه و ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی حفاظتی و بهداشتی به‌منظور پیشگیری از بروز عوارض و بیماری‌های ناشی از عوامل فیزیکی، شیمیایی ارگونومیکی و بیولوژیکی محیط کار اقدامات قابل قبولی انجام داده است.

مدیر سرمایه انسانی شهرداری قزوین با اشاره به نتایج این نشست تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی سلامت محور برای آشناسازی کارکنان با موازین بهداشتی و حفاظتی محیط کار، ارزیابی ارگونومی و اصلاح پوسچر (وضعیت بدن) و ایستگاه‌کاری از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد سایر کارکنان مشمول این طرح مطابق با نتایج آزمایش‌های ادواری طب کار در سایر حوزه‌های مجموعه مدیریت شهری براساس اولویت مورد ارزیابی قرار گیرند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط