چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۰

موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار قزوین:

نشست کارگروه هوشمندسازی با محوریت مسائل حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک برگزار شد

موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین در جریان برگزاری نشست کارگروه هوشمندسازی با محوریت مسائل حوزه حمل‌و‌نقل و ترافیک، توسعه زیرساخت‌های فناورانه حمل‌و‌نقل شهری را نخستین اقدام در مسیر تحقق شهر هوشمند دانست.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین؛ موسوی گفت: توسعه فناورانه و هوشمند حمل‌و‌نقل شهری، می‌تواند نقش مؤثری در نحوه رفت‌و‌آمد شهروندان در مناطق متراکم شهری ایجاد کند و علاوه‌بر‌آن در صرفه‌جویی هزینه‌های حوزه حمل‌و‌نقل عمومی مجموعه مدیریت شهری و ارائه خدمات بهتر به مردم و مدیریت بهتر ایمنی و امنیت، کمک شایانی خواهد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با اشاره به این‌که یکی از محورهای شهر هوشمند، موضوع حمل‌و‌نقل هوشمند است افزود: لازم است زمینه دسترسی عمومی شهروندان به فناوری‌های نوین و استفاده از آن در زندگی روزمره آنان تسهیل شده و دراین‌راستا می‌بایست همکاری و هم‌گرایی بین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک و سازمان‌های مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی افزایش یابد.

موسوی با بیان مشکلات موجود در توسعه حمل‌و‌نقل هوشمند شهر قزوین، تصریح کرد: در این نشست موضوعات مربوط به راه‌اندازی سامانه توسعه هوشمند ناوگان اتوبوس‌رانی (AVL) و ارتقای سیستم پرداخت الکترونیکی (AFC) در مسیر تحقق شهر هوشمند قزوین با مشارکت معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی و مدیران و کارشناسان مجموعه مدیریت شهری  به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین یادآورشد:  با بهره‌برداری از سامانه‌های جدید توسعه هوشمند ناوگان اتوبوس‌رانی و ارتقای سیستم پرداخت الکترونیکی، امکان حذف شهروندکارت و استفاده از کارت‌های بانکی شبکه شتاب در پرداخت هزینه سفر فراهم خواهد شد.

موسوی در پایان ضمن تأکید بر ضرورت راه‌اندازی سامانه مسافر و بار شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات فناورانه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی، نصب شناسه دوبعدی سنجش رضایت شهروندان در تاکسی‌های سطح شهر است که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در دست اقدام قرار دارد.

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط