چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۳

معاون برنامه‌‍ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین:

شهرداری قزوین 14 هزار و 11 نفرساعت کارگاه آموزشی عمومی و تخصصی در شش‌ماهه نخست سال 1402 برگزار کرده است

سید حامد موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین از برگزاری 29 عنوان دوره آموزشی عمومی و تخصصی ضمن خدمت کارکنان مجموعه مدیریت شهری قزوین به‌صورت حضوری و غیرحضوری با مجموع 258 ساعت آموزش و مشارکت 1107 شرکت‌کننده و درمجموع اجرای 14 هزار و 11 نفرساعت کارگاه دانش‌افزایی در شش‌ماهه نخست سال 1402 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، موسوی گفت: هدف از برگزاری کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی دانش‌افزایی برای کارکنان شهرداری قزوین، افزایش مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای کارکنان، متناسب‌سازی توانایی کارکنان با وظایف تخصصی، ارتقاء سطح دانش و بهبود کارآیی، اثربخشی در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، بهبود میزان پاسخ‌گویی به اربابان رجوع و ارتقاء سطح کیفی سرمایه انسانی و درنتیجه افزایش روحیه جهادی خدمت در کارکنان شاغل در معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و واحدهای تابعه مجموعه مدیریت شهری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با بیان این‌که آموزش همواره به‌عنوان ابزاری مطمئن در مسیر بهبود کیفیت عملکرد در راستای حل مشکلات مدیریتی مدنظر قرار می‌گیرد افزود: در شش‌ماهه نخست سال 1402 اداره ارزشیابی و توانمندسازی کارکنان مدیریت سرمایه انسانی شهرداری قزوین موفق به برگزاری 29 عنوان دوره آموزشی تخصصی و عمومی ضمن خدمت به‌صورت حضوری و غیرحضوری با مجموع 258 ساعت آموزش و مشارکت 1107 شرکت‌کننده شده است.

موسوی تصریح کرد: آموزش به‌واقع یک وظیفه اساسی و فرآیند مداوم و همیشگی در سازمان‌ها است و این مقوله موقت و تمام نشدنی نیست؛ ازاین‌رو کارکنان در هرسطحی از مواجهه به ارباب رجوع، اعم از مشاغل ساده یا پیچیده، نیازمند آموزش و یادگیری و کسب دانش و مهارت‌های جدید هستند و باید همواره برای بهره‌وری بهتر در مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان، روش‌ها و اطلاعات جدیدی را کسب کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با اشاره به برگزاری 14 هزار و 11 نفرساعت کارگاه دانش‌افزایی در شش ماهه‌نخست سال 1402 یادآور شد: برگزاری 29 عنوان دوره آموزشی ضمن خدمت برای بهبود مدیریت و ارتقاء سطح دانش مدیران شهرداری‌های استان با همکاری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیریت بحران استانداری، سازمان پدافند غیرعامل کشور، مرکز آموزشی جهاد دانشگاهی قزوین، مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین و اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست و... در زمینه‌های تخصصی و عمومی مرتبط با فعالیت شهرداری، بخشی از اقدامات مدیریت سرمایه انسانی در حوزه آموزش و توانمندسازی کارکنان بوده است.

موسوی یادآور شد: مجموع دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی ضمن خدمت کارکنان شهرداری در شش‌ماهه نخست سال‌جاری با رویکرد دانش‌افزایی و توانمندسازی مدیران و کارشناسان شاغل در معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و ادارات وابسته به مجموعه مدیریت شهری قزوین با عناوینی نظیر مدیریت سبز و توسعه پایدار، مدیریت امور پرسنلی و کارگزینی، سبک زندگی اسلامی و زیست عفیفانه، اصول مهندسی ترافیک شهری، برنامه‌نویسی پایتون پیشرفته، ایمنی و اطفاء حریق، آمار و کاربرد آن برای مدیران، آشنایی با قانون دیوان محاسبات برای مدیران، تعدیل و... برگزار شده است.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری دو عنوان دوره آموزشی با موضوع آشنایی با کمیسیون‌های شهرداری با مشارکت 558 نفر و دوره ایمنی و بهداشت محیط کار با مشارکت 540 نفر از جمله دوره‌هایی بودند که با استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت سامانه آموزش جامع منابع انسانی شهرداری قزوین (جام) به‌صورت غیرحضوری از سوی اداره ارزشیابی و توانمندسازی کارکنان مدیریت سرمایه انسانی شهرداری قزوین برگزار شده است.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط