پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۷

موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین:

تفریغ بودجه سال 1401 شهرداری قزوین تحویل شورای اسلامی شهر شد

موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین از تحویل لایحه تفریغ بودجه سال 1401 شهرداری قزوین به شورای اسلامی شهر قزوین در راستای شفافیت مالی و افزایش قانون‌مندی نظام بودجه‌ ریزی مجموعه مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین؛سید حامد موسوی افزود:بر اساس مفاد ماده 67 قانون شهرداری‌ها، تصویب تفریغ بودجه سالانه شهرداری و مؤسسات و شرکت‌های وابسته آن توسط شورای اسلامی شهرها انجام می‌شود.

 

وی اظهار کرد:روال کار شوراهای اسلامی شهر بر این است که از یک طرف درآمدهای وصولی قطعی را با اقلام پیش‌بینی شده در بودجه مصوب مقایسه و تجزیه و تحلیل نماید و در گام دوم آن را در برنامه‌ریزی سال آتی مورداستفاده قرار دهند و از سوی دیگر تجاوز پرداخت هزینه از اعتبارات مصوب و رعایت ماده 79 قانون شهرداری‌ها را بررسی کنند.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه این اقدام همه‌ساله و در راستای شفافیت مالی و قانون‌مندی نظام بودجه‌ریزی انجام می‌شود، افزود: در تفریغ بودجه سال 1401 و در بخش منابع حاصل از (درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی) 28 هزار و 213 میلیارد ریال از بودجه 2200 میلیارد ریالی شهرداری قزوین به‌میزان 128درصد بودجه محقق شده است و در بخش مصارف حاصل از (هزینه‌های جاری و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و بدهی‌های قطعی شده سنواتی) 22 هزار و 135 میلیارد ریال از بودجه به‌میزان 100درصد تحقق یافته است که در مجموع مازاد درآمد بر هزینه سال‌جاری 6 هزار و 77 میلیارد ریال است.

 

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: تفریغ بودجه سال‌های 1395 تا 1400 در پرتال معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین به‌نشانی Pd.qazvin.ir قابل‌مشاهده و بهره‌برداری است.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط