دوشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۲۶

موسوی:

دبیرخانه شهر هوشمند با شعار قزوین آینده، قزوین هوشمند آغاز به‌کار کرد

موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی خبر داد: دبیرخانه شهر هوشمند با شعار قزوین آینده، قزوین هوشمند آغاز به‌کار کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، سید حامد موسوی در نشست بررسی فعالیت‌ها و تبیین برنامه‌های اجرایی دبیرخانه شهر هوشمند از آغاز به‌ کار این دبیرخانه در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین خبر داد.

 

 موسوی خاطرنشان کرد:شهر هوشمند، یک فضای شهری نوآورانه است که با بهره‌مندی از فناوری اطلاعات و ارتباطات منجر به افزایش بهره‌وری عملیاتی، بهبود کیفیت خدمات ارائه شده و در نتیجه بالا بردن سطح رفاه شهروندان جامعه می شود، از این رو شهرداری قزوین با رویکرد تحقق اهداف توسعه پایدار شهری تصمیم گرفته است تا با تشکیل و آغاز به‌کار دبیرخانه شهر هوشمند در مجموعه مدیریت شهری، گامی مؤثر در مسیر خدمت‌رسانی هر چه بهتر به شهروندان بردارد.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با اشاره به شعار دبیرخانه شهر هوشمند «قزوین آینده، قزوین هوشمند» افزود: یکی از موارد مورد بررسی در این نشست، اقدامات، تجربیات و مؤلفه‌های موفق شهرهای هوشمند جهان بود که لازم است پس از تشکیل و شروع به‌کار این دبیرخانه در شهرداری قزوین، همواره  از دانش نخبگان و متخصصان شهری با محوریت شهروند هوشمند، اقتصاد هوشمند، محیط‌زیست هوشمند و حمل‌ونقل هوشمند در راستای اجرای طرح‌های موضوعی و سند چشم‌انداز مجموعه مدیریت شهری بهره برداری شود.

 

موسوی تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های این دبیرخانه پیش‌بینی تقویم اجرایی، پیگیری و ابلاغ مصوبات شورای راهبردی، هماهنگی جلسات، ایجاد پرتال شهر هوشمند و مدیریت و به‌روزرسانی آن، اطلاع‌رسانی و ایجاد ارتباط بهینه با شهروندان و سایر نهادها، ثبت بازخوردهای طرح‌های اجرا شده، جمع‌آوری، ثبت و هدایت نظرات و پیشنهادات شهروندان است.

 

وی با اشاره به اینکه ارتقاء دانش ارتباطی و سرمایه‌های فکری شهروندان از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری قزوین در دبیرخانه شهر هوشمند است بیان کرد: تحقق شهر و شهروند هوشمند بدون مشارکت شهروندان میسر نیست و در این مسیر شهرداری قزوین با برقراری ارتباط مؤثر با فرهیختگان و دانش‌پژوهشان شهر قزوین در تلاش برای تبدیل قزوین به شهری هوشمند مبتنی بر فناوری‌های روز است.

 

در ادامه این نشست گزارش تفصیلی در خصوص چگونگی فعالیت‌های دبیرخانه شهر هوشمند قزوین توسط مدیران و کارشناسان مربوطه ارائه و مورد بررسی حاضرین قرار گرفت.

 

گفتنی است،نشست بررسی چگونگی فعالیت دبیرخانه شهر هوشمند شهرداری قزوین با حضور مهدی مهدی‌خانی، رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین، سید حامد موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، محسن اسفندیاری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، محمد محمودی‌کلایه، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین، مهدی ریزوندی، سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و علیرضا یزدانجو، مسئول دبیرخانه شهر هوشمند با رویکرد آغاز به‌کار و تبیین برنامه‌های اجرایی دبیرخانه شهر هوشمند شهرداری قزوین در محل مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قزوین برگزار شد.

 

پایان پیام.

تصاویر مرتبط