پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۶/۰۳

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین:

کارمندان الگوی تلاش و کوشش برای خدمت‌گزاری به شهروندان هستند

سید حامد موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، در آستانه فرارسیدن سالروز گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر مصادف با روز ملی کارمند، کارمندان را الگوی واقعی تلاش و کوشش برای خدمت‌گزاری به شهروندان و همچنین اخلاق‌مداری، حفظ حقوق مردم و اکرام به ارباب‌رجوع را از مهم‌ترین وظایف کارمندان در طول دوران خدمت دانست.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، موسوی بیان کرد: چهارم شهریورماه، مصادف با سومین روز از هفته دولت به‌پاس یادآوری خدمات، ایثار و ارزش نهادن به تلاش‌ها و زحمات شهدای بزرگوار هفته دولت به خصوص شهیدان رجایی و باهنر به‌نام روز کارمند مزین شده است.

موسوی ضمن تبریک روز کارمند به کارمندان خدوم شهرداری قزوین افزود: روز كارمند نماد تلاش و كوشش افرادي به‌شمار مي‌رود كه مجموعه مدیریت شهری را در راستاي پيشبرد و تحقق اهداف عالي شهرداری که همواره خدمت به شهروندان است یاری مي‌رسانند؛ ازاین‌رو در سال‌های اخیر با ايجاد بسترهاي لازم توجه ویژه‌ای به افزايش رفاه و آسايش كارمندان شده است تا اين قشر خدمت‌گزار با خاطري آسوده در مسير رشد و پيشرفت شهر و شهروندان حركت كنند.

موسوی با اشاره به ضرورت توسعه و گسترش اخلاق اداری به‌عنوان بهترین رهنمای فرهنگ عمومی افزود: کارمندان باید وظایفشان را به‌مثابه یک مسئولیت و امانت و وسیله عزتمندی خود بدانند و این مهم باعث بهبود اخلاق اداری، احساس رضایت از کار، نیکو پنداشتن امور، مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی به اموری که عهده‌دار آن هستند خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین تصریح کرد: شکر توفیق خدمت به مردم جز با خدمت بیشتر به ولی‌نعمتانمان میسر نمی‌شود و در این مسیر کارمندان مجموعه مدیریت شهری قزوین با در نظر گرفتن وجدان‌کاری، عدالت، صداقت و امانت‌داری، علاوه بر کسب رضایت از عملکرد شغلی، زمینه رضایتمندی اربابان رجوع از شهرداری قزوین را سبب شده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین مبنا در پیشرفت اخلاق اداری تصحیح بینش کارکنان نسبت به عملکرد خودشان، مردمان، مسئولان است بیان کرد: زمانی‌که دید انسان به شهروندان، مافوق مسائل مادی بوده و اصلاح شود و با نگاهی پاک به امور فوق نظاره و عمل نمایند، کار کردن ‌مانند خدمت و عبادت است و این خود سبب رشد و توسعه اخلاق در مجموعه می‌شود.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: خوش‌خویی و رفتار خوش یکی از رمزهای موفقیت یک کارمند با ارباب‌رجوع است؛ چنانکه اخلاق نیکو، برخورد مناسب، کلام نرم، رفتار شایسته، گفتار مؤدبانه و چهره گشاده با ارباب‌رجوع یکی از اصول عمده اخلاق اداری می‌باشد و تمام این خوبی‌ها را در تمسک به اسلام عزیز می‌توان دریافت.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط