شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۴

در معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین؛

موانع استقرار سامانه شهروندسپاری در شهرداری قزوین بررسی شد

نشست بررسی موانع استقرار سامانه شهروندسپاری در مناطق شهرداری قزوین با رویکرد شفاف‌سازی، کاهش زمان انجام فرآیندها و افزایش میزان رضایت‌مندی شهروندان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین؛ نشست بررسی موانع استقرار سامانه شهروندسپاری در مناطق شهرداری قزوین با حضور معاون شهرسازی و معماری، مدیران مناطق و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین با رویکرد شفاف‌سازی، کاهش زمان انجام فرآیندها و افزایش میزان رضایت‌مندی شهروندان برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین در این نشست گفت: با توجه به رویکرد شورای اسلامی شهر قزوین و شهردار قزوین که کاهش زمان انجام فرآیندهای اداری و تحقق هوشمندسازی است، شهرداری در نظر دارد میزان مراجعات حضوری شهروندان را کاهش دهد و مجموعه مدیریت شهری قزوین به عنوان شهر هوشمند و الکترونیک بیش از پیش به تعداد خدمات غیرحضوری خود بیفزاید.

سیدحامد موسوی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد خدمات شهرداری قزوین طی سنوات گذشته به صورت دستی انجام می‌گرفت، افزود: برقراری فازهای جدید سامانه شهروندسپاری، انجام فرآیندهای شهرداری به خصوص در حوزه ساخت‌وساز را بدون نیاز به مراجعه حضوری اربابان رجوع سرعت می‌بخشد.

او اظهار کرد: چیزی که ارتباط ما با شهروندان را بیشتر می‌کند، موضوعاتی در خصوص اخذ پروانه، اخذ پایان کار، پاسخ به استعلام نقل و انتقالات ملک و پاسخ به استعلام بانک‌ها برای تنظیم سند است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با بیان اینکه باید بتوانیم ضمن اصلاح فرآیندها و حذف فعالیت‌های غیرضروری، زمان پاسخگویی به آن‌ها را کاهش دهیم، بیان کرد: توسعه فعالیت‌های سامانه شهروندسپاری از طریق اصلاح فرآیندها تحقق می‌یابد که این مهم با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت نوسازی و تحول اداری، کارشناسان مناطق چهارگانه، معاونت شهرسازی و اداره درآمد مرکز در حال اجرا است.

موسوی تصریح کرد: تحقق این موضوع نیازمند آن است که ضمن قرارگیری زیرساخت‌های لازم در اختیار شهرداری و شهروندان، آموزش‌های لازم نیز در این مورد ارائه شود تا بتوانیم از این سامانه بهره‌مندی ملموس داشته باشیم.

او ادامه داد: سامانه شهروند سپاری موجب قانونمند شدن درخواست‌های مردمی و افزایش سرعت مجموعه مدیریت شهری خواهد شد، به طوری که در اجرای این فرآیند شهرداری هوشمند محدود به یک حوزه خاص نیست و به دنبال هوشمندسازی تمام حوزه‌های پاسخگویی در مجموعه تحت مدیریت خود است تا شهروندان از طریق ارتباط مستقیم و بدون واسطه با سیستم‌های نرم‌افزاری و تارنماهای شهرداری پاسخ مورد نظر خود را دریافت کنند.

این مسئول یادآور شد: با حمایت‌های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تلاش می‌شود تا روند اجرایی کار شهرداری الکترونیک سرعت بیشتری پیدا کند و در این زمینه می‌توان گفت که شهروندان به زودی می‌توانند تمام روند درخواست و اخذ مجوزها را به‌طور کامل از محل زندگی خود و بدون نیاز به مراجعه حضوری به انجام رسانند.

موسوی افزود: با اجرای این سامانه مالکان می‌توانند درخواست‌های پروانه، استعلام بانک، نقل و انتقال، گواهی پایان کار و عدم خلافی و سایر خدمات عمومی را بدون مراجعه به شهرداری ثبت و با انجام پرداخت‌ اینترنتی، مجوز مربوطه را به صورت الکترونیکی در منزل دریافت کنند و در صورت نداشتن دانش کافی برای ثبت اطلاعات به دفاتر کارگزاری و پیشخوان‌های مجازی شهرداری مراجعه نمایند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین هوشمندسازی فرآیندها را عامل افزایش سرعت و دقت امور شهرسازی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم تا با برقراری فازهای جدید توسعه سامانه شهروندسپاری، شهروندان بتوانند با آرامش خاطر بالغ بر 80 درصد خدمات شهرداری در حوزه ساخت‌وساز را به مرحله انجام برسانند.

پایان پیام

تصاویر مرتبط