چهارشنبه ۱۳۹۶/۰۷/۰۵

پيام تبريک صفري، سرپرست شهرداري قزوين به مناسبت روز جهاني گردشگري

دکتر صفري، سرپرست شهرداري قزوين با صدور پيامي پنجم مهرماه مصادف با روز جهاني گردشگري را به عموم شهروندان به ويژه فعالان حوزه گردشگري تبريک گفت.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ در اين پيام آمده است؛ 27 سپتامبر مصادف با روز جهاني گردشگري از سوي سازمان جهاني گردشگري UNWTO نام‌گذاري شده است، اين سازمان در اقدامي مسئولانه اين روز را با پيام "گردشگري پايدار، ابزاري براي توسعه" به جهانيان معرفي کرده است.

در ادامه آمده است؛گردشگري، به عنوان سومين صنعت بزرگ صادرات جهان پس از مواد‌شيميايي و سوخت، نيرويي قدرتمند و تغيير دهنده جهاني است که به راستي معيشت گريزناپذير آينده اقتصادي ايران خواهد بود.

صنعت پيشتاز گردشگري راهکاري براي دستيابي جوامع به رشد فراگير اقتصادي، توانمند‌سازي شهروندان به واسطه ايجاد اشتغال، حفظ محيط‌ زيست، حفظ و اشاعه هويت و فرهنگ بر اساس سنت و ارسال پيام صلح و دوستي به ملت‌ها مي‌باشد.

در اين پيام آمده است؛ در بيشتر کشور‌ها اقتصاد ملي به صنعت گردشگري آن کشور وابسته است، کشور ايران هم از اين قاعده مستثني نيست، چرا که در سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال، صنعت گردشگري يکي از مهمترين عوامل توسعه اقتصاد شهري و ايجاد درآمد و اشتغال‌زايي براي مردم به ويژه جوانان بوده و موجب بهبود چرخه معيشت شهروندان مي‌شود.

در شرايط کنوني به حداکثر رساندن سهم بخش خصوصي با هدف ايجاد اشتغال و مشارکت مردم در توسعه گردشگري، عاملي مهم براي شناخت و درک ظرفيت‌هاي بالاي اين صنعت به عنوان يک شغل کارآمد و تأثير‌گذار بوده و با تأمين زير‌ساخت‌هاي اوليه مي‌توان زمينه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

دکتر صفري در اين پيام آورده است؛ ايجاد انگيزه‌هاي سرمايه‌گذاري در حوزه گردشگري و مشارکت عامه مردم در اين بخش مي‌تواند روزنه‌اي در مسير شکوفايي شهري ايجاد شود و ضمن بهره‌مندي شهروندان از منافع اقتصادي، فرصت بيشتري را براي آنان براي ورود به اين حوزه ايجاد کند.

با نگاهي به شرح وظايف شهرداري‌ها مي‌توان دريافت که اين نهاد مردمي مي‌تواند کمک شاياني در راستاي توسعه صنعت گردشگري ايفا کند و بدون شک با توجه به امکانات و منابع مالي شهرداري‌ها، تحقق توسعه توريسم شهري غير قابل انکار است.

در پايان اين پيام آمده است؛ شهرداري قزوين به عنوان بزرگترين حامي صنعت گردشگري در استان با استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي موجود در مجموعه مديريت شهري توانايي ايجاد بستري نوين در توسعه گردشگري را داشته و در هر زمينه‌اي آمادگي همکاري با سرمايه‌گذاران بخش‌خصوصي، دستگاه‌هاي اجرايي و سازمان‌هاي مردم نهاد را دارد.

ضمن تبريک، روز جهاني گردشگري به همه شهروندان و دست اندرکاران حوزه گردشگري، اميد به تلاش و کوشش به منظور تحقق آينده‌اي روشن براي شهر قزوين در حوزه گردشگري و معرفي ظرفيت‌هاي غني اين کهن شهر ايران داريم.

پايان پيام