شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۹

موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین:

برنامه راهبردی‌عملیاتی پنج‌ساله سوم شهر و شهرداری قزوین به تصویب رسید

موسوی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین از تصویب برنامه راهبردی‌عملیاتی پنج‌ساله سوم شهر و شهرداری قزوین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین؛ سید حامد موسوی با اعلام این خبر افزود: برنامه راهبردی‌ عملیاتی پنج‌ساله سوم شهر و شهرداری قزوین برای سال‌های 1402 تا 1406 ذیل سند چشم‌انداز ملی، طرح جامع، طرح تفصیلی و طرح‌های موضوعی در کارگروه‌های تخصصی هشت‌گانه شهرسازی و معماری، فنی و عمرانی، حکمروائی و هوشمندسازی، ایمنی و مدیریت بحران، حمل‌ونقل و ترافیک، مالی و اقتصادی، محیط‌زیست و خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی تهیه و تدوین شده است.

 

موسوی اضافه کرد: فرآیند تدوین برنامه راهبردی‌عملیاتی پنج‌ساله سوم شهر و شهرداری قزوین با استفاده از ظرفیت‌های داخلی مجموعه مدیریت شهری و دریافت نظرات متخصصان حوزه شهری و بر اساس اسناد فرادست با رویکرد علمی و با اهدافی قابل حصول صورت پذیرفته است.

 

این مقام مسئول افزود: برنامه‌ریزی راهبردی‌عملیاتی شامل دو سطح از برنامه‌ریزی است که بخش راهبردی آن به حفظ کلیت شهر و ایجاد تعادل پویا میان روندهای اصلی توسعه کالبدی، اقتصادی، اجتماعی،زیست‌محیطی و تعیین اهداف کلان‌شهر متناسب با نیاز همه گروه‌های تأثیرگذار (ذی‌نفعان،ذی‌نفوذان)اختصاص داشته و در بخش عملیاتی تمرکز بر اجرای مسیرهای پیش‌بینی‌شده و مورد انتظار است.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین افزود: برنامه مصوب شهرداری قزوین با رويکرد عملیاتی و توسعه‌ای و با هدف تحقق افزايش رضايتمندي شهروندان تدوین شده است.

 

وی تصریح کرد: موضوع اساسی در تدوین برنامه‌های راهبردی‌عملیاتی این است که این برنامه باید از یک‌سو، بین چشم‌انداز و آرمان‌های بلندمدت و از سوی دیگر، با اهداف عملیاتی یا اجرایی ارتباط منطقی برقرار کند؛ ازاین‌رو این مهم از طریق شیوه‌نامه ابلاغی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با عنوان دستورالعمل تهیه، تصویب، اجرا و پایش برنامه راهبردی‌عملیاتی شهر و شهرداری در دست پیگیری و اقدام است.

 

موسوی یادآور شد: در همین راستا برنامه راهبردی‌عملیاتی پنج‌ساله سوم شهر و شهرداری قزوین مبتنی‌بر شیوه‌نامه ابلاغی مذکور و دیگر نکات تکمیلی و با تکیه‌بر ظرفیت داخلی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، تهیه‌شده است، در این راستا برنامه راهبردی‌عملیاتی پنج‌ساله سوم شهر و شهرداری قزوین در وجوه بسیاری با نسل‌های پیشین خود متمایز است.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین تأکید کرد: در این برنامه برخلاف برنامه‌های پیشین، تمرکز کافی و جامع بر جنبه‌های عملیاتی از طریق تدوین شناسنامه‌ای دقیق و تفصیلی برای هر یک از شاخص‌های کمّی محقق گردید.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین، در فرآیند بررسی و تصویب برنامه، خروجی هر یک از کارگروه‌ها در کمیسیون تخصصی متناظر با آن کارگروه در شورای اسلامی شهر موردبررسی دقیق قرار گرفت و اصلاحات موردنیاز بر آن اعمال شد. همچنین خروجی هر یک از کارگروه‌ها در جلسات متعدد کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر موردبررسی دقیق قرار گرفته و به تائید نهایی رسیده است.

 

موسوی در پایان با اشاره به ارکان اصلی برنامه شامل چشم‌اندازها، راهبردها، سیاست‌های اجرایی، اهداف عملیاتی و شاخص‌های کمّی خاطرنشان کرد: در مجموع می‌توان گفت برنامه سوم با رفع موانع و کاستی‌های موجود در دو برنامه پیشین می‌تواند به‌عنوان یک سند بالادستی جامع و عملیاتی در مسیر توسعه پنج سال آتی شهر و شهرداری قزوین مبتنی‌بر امکانات موجود در مسیر تحقق چشم‌اندازهای بلندمدت شهر با نگاهی عملیاتی‌تر در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط